הצעת השר גולדקנופף אושרה: תוקף תמ"א 38 יוארך

אבי יעקב No Comments on הצעת השר גולדקנופף אושרה: תוקף תמ"א 38 יוארך

הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להאריך את תוקף תמ"א 38 בתחומן של כלל הרשויות המקומיות המקדמות כיום אושרה. מדובר בהארכת חלון הזמנים העומד לרשותן לצורך הגשת תכניות אלה. בכל רשות מקומית בה מקודמת תכנית מחליפה לתמ"א 38 תוארך התוכנית עד לחודש פברואר 2024, כאשר במסגרת זמן זו על הרשות המקומית להשלים את הגשת התכנית המחליפה למוסד התכנון

אתר בניה. אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להאריך את תוקף תמ"א 38 בתחומן של כלל הרשויות המקומיות המקדמות כיום תכנית עירונית מחליפה לתמ"א 38, תוך הארכת חלון הזמנים העומד לרשותן לצורך הגשת תכניות אלה.

כך, על פי ההחלטה, בכל רשות מקומית בה מקודמת תכנית מחליפה לתמ"א 38, הוארך תוקפה של תמ"א 38 עד לחודש פברואר 2024, כאשר במסגרת זמן זו על הרשות המקומית להשלים את הגשת התכנית המחליפה למוסד התכנון.

רשות מקומית שתגיש תכנית מחליפה עד פברואר 2024 – יוארך תוקף תמ"א 38 בתחומה עד חודש מאי 2026, או עד לאישור התכנית המחליפה (על פי המוקדם מביניהם), אלא אם תתקבל החלטה בוועדה המקומית המתנגדת להארכת התמ"א עד מאי 2026.

מדובר על 17 רשויות מקומיות אשר בתחומן הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת ומממנת תכנית עירונית מחליפת תמ"א, ו-4 רשויות מקומיות המקדמות תכנית כאמור באופן עצמאי.

להלן סטטוס הארכת תמ"א 38 ברשויות המקומיות השונות:

רשויות מקומיות שבהן כבר בוצעה הארכה של תמ"א 38 (עוד קודם למועד החלטת המועצה הארצית מהיום)

ירושלים
יבנה (הארכה רק בתחום התכנית המקודמת)
אשדוד
רמלה
נהריה
קרית ביאליק

רשויות מקומיות נוספות שבתחומן מקודמות תכנית מחליפה, וכעת הוארכה התמ"א בתחומן

כפר סבא
פתח תקווה
רעננה
רמת גן
ראשון לציון
גבעתיים
חדרה – לב העיר (הארכה רק בתחום התכנית המקודמת)
באר שבע
חיפה
בת ים
אשקלון
בני ברק
בית שמש
תל אביב
לוד

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "החלטת המועצה שהתקבלה היום, מוציאה אל הפועל את הצעתי לשמירת המשך הפעילות החשובה של ההתחדשות העירונית. אנו חותרים ליצירת פתרונות דיור איכותיים עבור כל האוכלוסיות המגוונות, על צרכיהן השונים, כאשר התחדשות עירונית מגדילה את היצע הדיור באופן דרמטי ומשפרת את איכות החיים של תושבי הערים. אני מודה לראש הותמ״ל נתן אלנתן שהוביל איתנו את ההחלטה. מגוון הפתרונות שאנחנו מקדמים בצוותא תורמים לירידת מחירי הדיור״

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "ההחלטה שהתקבלה תאפשר את רציפות העבודה על פרויקטים מסוג תמ"א 38, גם ביום שאחרי פקיעת תמ"א 38 בחודש אוקטובר הקרוב, ברוב המכריע של הרשויות המקומיות שבהן מתקיימת פעילות זו כיום. הפעילות תימשך על בסיס תכניות עירוניות, מחליפות תמ"א 38, אשר יאפשרו לקיים פעילות זו על בסיס תכנון עירוני מיטבי. ההחלטה שהתקבלה הינה החלטה מאוזנת שתאפשר בלוח זמנים קצר, אך כזה שבו תעמוד כל רשות מקומית המעוניינת בכך, את ההחלפה הנדרשת למען איכות החיים של תושבי הערים."



0 תגובות